Yurt içinde özellikle sınır bölgelerinde (Kilis, Hatay, Mardin, Nusaybin, Edirne, İzmir, Kuşadası, Kaş vb..), hattı uluslararası dolaşıma açık müşterilerimiz, yabancı (yurt dışı) operatörlerin şebekesi üzerinden çağrı alıp çağrı yapabilir, yani uluslararası dolaşımdaymış gibi ücretlendirilebilir. Bu durumdan kaçınmak için müşterilerimiz mobil cihazının Ayarlar menüsünden, manuel (elle) şebeke seçimi ayarı yaparak Türk Telekom Mobil'i seçmesi gerekmektedir.
IOS işletim sistemine sahip cihazlarda:
- Cihazın AYARLAR sekmesine giriş yapın.
- Menüden HÜCRESEL seçeneğini bulup giriş yapın.
- Ağ Seçimi sayfasındaki OTOMATİK yazısının yanındaki onayı kapatın.
- İşlem sonrasında ekrana ARAMA Sayfası gelecek ve birkaç saniye sonra ekrana bulunduğunuz bölgedeki GSM Operatörlerinin isimleri gelecektir.
- Bu sayfadan Türk Telekom’u seçmeniz yeterli olacaktır.
Android işletim sistemine sahip cihazlarda:
- AYARLAR sekmesine giriş yapın.
- BAĞLANTILAR menüsüne giriş yapın.
- MOBİL AĞLAR menüsüne giriş yapın.
- AĞ OPERATÖRLERİ kısmından OTOMATİK OLARAK SEÇ yazısının yanındaki onayı kapatın.
- AĞLARI TARA diyerek gelecek olan listeden Türk Telekom’u seçebilirsiniz.
Ayrıca hattınızı Türk Telekom uygulamasından ve telefonunuzun ayarlar alanından uluslararası dolaşıma kapatmanız gerekmektedir.
Hattınızı uluslararası dolaşıma kapatmak için;
- Türk Telekom uygulaması'nda; İşlemler ➜ Ayarlar ➜Yurt Dışı Ayarları ➜ Yurt Dışında Kullanım menüsünden,
- www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler’den; Abonelik ve Hat İşlemlerim ➜ Yurt Dışı Ayarları ➜ 3G Uluslararası Dolaşım menüsünden,
- *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde “Uluslararası Dolaşımı Kapat” bölümünden,
- Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) hattınızı uluslararası dolaşıma kapatabilirsiniz.