Yurt Dışına Çıkmadan Önce Yapılması Gerekenler

    Yurtdışına çıkmadan önce faturalı/faturasız hattınızın uluslararası dolaşıma (roaming) açık olduğundan emin olmalısınız.

  • Türk Telekom uygulaması'nda; İşlemler ➜ Ayarlar ➜Yurt Dışı Ayarları ➜ Yurt Dışında Kullanım menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler’den; Abonelik ve Hat İşlemlerim ➜ Yurt Dışı Ayarları ➜ 3G Uluslararası Dolaşım menüsünden,
  • *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde Uluslararası Dolaşımı Aç bölümünden,
  • AC yazıp 5555'e ücretsiz SMS göndererek,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) hattınızı uluslararası dolaşıma açabilirsiniz.

Hattınızı Türk Telekom uygulamasından uluslararası dolaşıma (roaming) açtıktan sonra, veri kullanımı gerçekleştirebilmeniz için telefonunuzun ayarlar alanından uluslararası dolaşıma açmanız gerekmektedir.


    IOS işletim sistemine sahip cihazlarda:


  • Cihazın AYARLAR sekmesine giriş yapın.
  • Menüden HÜCRESEL seçeneğini bulup giriş yapın.
  • Ağ Seçimi sayfasındaki OTOMATİK yazısının yanındaki onayı kapatın.
  • İşlem sonrasında ekrana ARAMA sayfası gelecek ve birkaç saniye sonra ekrana bulunduğunuz bölgedeki GSM Operatörlerinin isimleri gelecektir.
  • Bu sayfadan anlaşmalı operatörlerimizden birini seçmeniz yeterli olacaktır.

Android işletim sistemine sahip cihazlarda:


  • AYARLAR sekmesine giriş yapın.
  • BAĞLANTILAR menüsüne giriş yapın.
  • MOBİL AĞLAR menüsüne giriş yapın.
  • AĞ OPERATÖRLERİ kısmından OTOMATİK OLARAK SEÇ yazısının yanındaki onayı kapatın.
  • AĞLARI TARA diyerek gelecek olan listeden anlaşmalı operatörlerimizden birini seçip operatör seçimini tamamlayabilirsiniz.

Anlaşmalı operatörlerimizin listesine şu linkten ulaşabilirsiniz: Anlaşmalı Operatörler sayfası

Tarifen Yurt Dışında servisi ile mevcut tarifenizi faturanıza ek olarak günlük ücret karşılığında yurt dışında kullanabilirsiniz. Servisin tanımlı olduğu tarifelerde bulunan ve hattı uluslararası dolaşıma açık/açacak olan bireysel ve kurumsal faturalı tüm müşterilerimize, yurt disi kullanimi durumunda bu servis dolaşımın açılmasıyla birlikte otomatik olarak tanımlanır. Kullanmak istemediğiniz durumlarda kapatıp standart yurt dışı ücretleri üzerinden kullanım yapabilirsiniz.

Tarifen Yurt Dışında servisinin kullanılan tarife ve gidilecek ülkede geçerli olup olmadığı, ayrıca ülkenin hangi bölgede olduğu kontrol edilmelidir. Detaylı bilgi ve fiyatlar için: https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/yurt-disi/yurt-disinda-faturali-kullanim/tarifen-yurt-disinda

  • Türk Telekom uygulaması'nda; Mağaza ➜ Yurt Dışı Dünyası ➜ Tarifen Yurt Dışında Kullan menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler ‘den Tarife ve Paketlerim ➜ Ek Paket Al ➜ Roaming Paketleri menüsünden,
  • *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde, Tarifen Yurt Dışında Servisi menüsünden,
  • SMS ile TARIFEN YURTDISINDA yazıp 5555'e SMS göndererek,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) açabilirsiniz.

Tarifen Yurt Dışında servisinin kullanılmaması ve yurt dışı paketi alınmaması veya yurt dışı paketinizin bitmesi durumunda ücretlendirme Dünya Varmış Tarifesi üzerinden yapılır. Dünya Varmış Tarifesi detay ve ücretlendirmeleri için; https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/yurt-disi/yurt-disinda-faturali-kullanim/dunya-varmis-tarifesi1

  • Türk Telekom uygulaması'ndan Mağaza ➜ Yurt Dışı Dünyası ➜ Tarifen Yurt Dışında Kullan menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler ‘den; Tarife ve Paketlerim ➜ Ek Paket Al ➜ Roaming Paketleri menüsünden,
  • *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde, Tarifen Yurt Dışında Servisi menüsünden,
  • IPTAL TARİFEN YURTDIŞINDA yazılarak 5555’e göndererek,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) kapatabilirsiniz.

Hattınızı yurt dışında kullanırken hattınıza tanımlı herhangi bir yurt dışı paketi veya kampanyası yok ise paketsiz kullanımlarınız yurt içindeki tarifenizden bağımsız olarak Dünya Varmış Tarifesi ile standart yurt dışı kullanım ücretleri üzerinden ücretlendirilirsiniz. Ücretlendirme detayları için;

Faturalı Dünya Varmış Tarifesi

Faturasız Dünya Varmış Tarifesi

  • Türk Telekom uygulaması'ndan Mağaza ➜ Yurt Dışı Dünyası menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler ‘den ➜ Tarife ve Paketlerim ➜ Ek Paket Al ➜ Roaming Paketleri menüsünden,
  • *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde ➜ Yurt Disi Paketleri Al menüsünden,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) satın alabilirsiniz.

Bulunduğunuz ülkede geçerli paketleri görüntülemek için Yurt Dışı Dünyası sayfasını kullanabilirsiniz. Paket satın almadan önce mutlaka geçerli olduğu ülkeleri kontrol ediniz.

Yurt dışında arama yaparken aşağıdaki sırayı izlemeniz gerekir:
1- "00" veya "+"
2- Aranılan Ülke Kodu
3- Alan Kodu
4- Telefon Numarası

Faturasız hat sahibi müşterilerimiz, yurt dışındayken CAMEL* anlaşması olan operatörlerde yukarıda belirtilen şekilde doğrudan arama yapabileceklerdir. CAMEL anlaşması olmayan operatörlerde doğrudan arama yapılamadığında USSD Araması (Sembollü Arama) yapılabilecektir.
USSD Araması yapmak için *121* tuşlandıktan sonra aranacak ülke kodu ve telefon numarası girilir, ardından önce # sonra arama tuşuna basılır:

1- *121*
2- Ülke Kodu
3- Telefon Numarası
4- #
Arama Tuşu

USSD yöntemi ile yapılan çağrıların dakikası 50 Kr olarak ücretlendirilir.
*CAMEL, Faturasız müşterilerin, yurtdışında GSM servislerinden TL bakiyelerini kullanarak yararlanabilmeleri için GSM şebekesi üzerinde desteklenmesi gereken sinyalleşme protokolüdür. Yurt dışında arama yapma, SMS gönderme, internet kullanımı yapma işlemlerinizin yanı sıra çağrı aldığınızda da ücretlendirilirsiniz. Size gönderilen bilgilendirme SMS'inde konsolosluk çağrı merkezi numarasına ulaşabilirsiniz.

Yurt dışındayken, her türlü konuda destek almak için Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ne +90 555 1 500 500 'den ulaşabilirsiniz.

  • Faturalı hat sahibi müşterilerimiz için yurt dışında iken tüm ülkelerden Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni aramak, çağrı başına 45 Kr olarak ücretlendirilecektir.
  • Faturasız hat sahibi tüm müşterilerimiz için yurt dışında iken tüm ülkelerden Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni aramak, çağrı başına 60 Kr olarak ücretlendirilecektir.

Yurt dışı veri hizmeti durdurma servisiyle, yurt dışında, paket aşımı veya paketsiz internet kullanım tutarınız vergiler dahil 100 TL'ye ulaştığında kısa mesaj ile bilgilendirilirsiniz. Farklı bir tercihiniz yoksa paket aşımı veya paketsiz internet kullanım tutarınız vergiler dahil 250 TL veya seçtiğiniz farklı durdurma limitine ulaştığında yurt dışında internet kullanımınız durdurulur.
Yurt dışı paket aşımı veya paketsiz internet kullanımınızın 250 TL yerine 200 TL, 500 TL, 1000 TL, 2000 TL veya 5000 TL'de durdurulmasını seçebilir, durdurulma limit değişikliğinizi Türk Telekom uygulamasından, kısa mesaj yoluyla veya Müşteri Hizmetlerimizden yapabilirsiniz.
Durdurma limitiniz aşağıdaki şekilde ücretiz olarak güncelleyebilirsiniz;


  • Türk Telekom uygulaması'ndan İşlemler ➜ Yurt Dışı Ayarları ➜ Yurt Dışı Kullanım Sınırlandırmaları menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler ‘de Abonelik ve Hat İşlemlerim ➜ Yurt Dışı Ayarları ➜ Yurt Dışı İnternet Kullanım Sınırı menüsünden,

Ayrıca SMS kanalı ile;


  • 200 TL aralığında durmak için YURTDISI 200 yazıp 5555'e.
  • 500 TL aralığında durmak için YURTDISI 500 yazıp 5555'e.
  • 1000 TL aralığında durmak için YURTDISI 1000 yazıp 5555'e.
  • 2000 TL aralığında durmak için YURTDISI 2000 yazıp 5555'e göndererek güncelleyebilirsiniz.

Detaylı bilgi için; https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/yurt-disi/yurt-disinda-faturali-kullanim/yurt-disi-veri-hizmeti-durdurma-servisi

Yurt içinde özellikle sınır bölgelerinde (Kilis, Hatay, Mardin, Nusaybin, Edirne, İzmir, Kuşadası, Kaş vb..), hattı uluslararası dolaşıma açık müşterilerimiz, yabancı (yurt dışı) operatörlerin şebekesi üzerinden çağrı alıp çağrı yapabilir, yani uluslararası dolaşımdaymış gibi ücretlendirilebilir. Bu durumdan kaçınmak için müşterilerimiz mobil cihazının Ayarlar menüsünden, manuel (elle) şebeke seçimi ayarı yaparak Türk Telekom Mobil'i seçmesi gerekmektedir.

IOS işletim sistemine sahip cihazlarda:


  • Cihazın AYARLAR sekmesine giriş yapın.
  • Menüden HÜCRESEL seçeneğini bulup giriş yapın.
  • Ağ Seçimi sayfasındaki OTOMATİK yazısının yanındaki onayı kapatın.
  • İşlem sonrasında ekrana ARAMA Sayfası gelecek ve birkaç saniye sonra ekrana bulunduğunuz bölgedeki GSM Operatörlerinin isimleri gelecektir.
  • Bu sayfadan Türk Telekom’u seçmeniz yeterli olacaktır.

Android işletim sistemine sahip cihazlarda:


  • AYARLAR sekmesine giriş yapın.
  • BAĞLANTILAR menüsüne giriş yapın.
  • MOBİL AĞLAR menüsüne giriş yapın.
  • AĞ OPERATÖRLERİ kısmından OTOMATİK OLARAK SEÇ yazısının yanındaki onayı kapatın.
  • AĞLARI TARA diyerek gelecek olan listeden Türk Telekom’u seçebilirsiniz.

Ayrıca hattınızı Türk Telekom uygulamasından ve telefonunuzun ayarlar alanından uluslararası dolaşıma kapatmanız gerekmektedir.

Hattınızı uluslararası dolaşıma kapatmak için;


  • Türk Telekom uygulaması'nda; İşlemler ➜ Ayarlar ➜Yurt Dışı Ayarları ➜ Yurt Dışında Kullanım menüsünden,
  • www.turktelekom.com.tr'deki Online İşlemler’den; Abonelik ve Hat İşlemlerim ➜ Yurt Dışı Ayarları ➜ 3G Uluslararası Dolaşım menüsünden,
  • *151# yazıp arama tuşuna basıldığında çıkan menüde “Uluslararası Dolaşımı Kapat” bölümünden,
  • Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayarak (444 1 444) hattınızı uluslararası dolaşıma kapatabilirsiniz.

ABD'de mobil hat kullanımlarınız ve kesintisiz iletişim sağlayabilmeniz için SIM kartınız ve cihazınızın 4.5G'ye uyumlu, 4.5G ve VoLTE arama servislerinin açık olması gerekmektedir. VoLTE servisinizi VOLTE yazıp 5555'e göndererek açabilirsiniz.