Evrensel Hizmet Fonu ile sağlanan erişim hizmeti nedir ve bu projeden kimler yararlanabilir?
Evrensel Erişim Hizmeti, Ulaştırma Bakanlığı ile Türk Telekom arasında imzalanan protokol kapsamında, coğrafi koşullar nedeniyle iletişim hizmeti götürülemeyen köy ve mezralara ses ve internet iletişim hizmeti götürmek üzere 5 kilometre çapındaki bir alanda antenler aracılığıyla kablosuz internet erişimi sağlayan 'Wimax' teknolojisi ile sabit telefon ve geniş bant internet hizmeti verilmesidir.
Evrensel Erişim Hizmeti kapsamında ses ve internet hizmeti için sunulan tarifelerden yalnızca Ulaştırma Bakanlığı ve Türk Telekom arasında imzalanan protokol kapsamında yer alan köy ve mezralar faydalanabilecektir. Söz konusu tarifelerden Bireysel (GERÇEK) ve Kurumsal (TÜZEL) müşteriler;
- Yalnızca ses hizmeti,
- Yalnızca internet hizmeti,
- Hem ses hem İnternet hizmeti için yararlanabilecektir.
Evrensel Erişim Hizmeti kapsamında hangi hizmetlerden yararlanabilirim?
Sabit telefon ve internet hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.
Sabit Telefon Hizmetine ait detaylar nelerdir?
- Fiyatlara 20 KDV ve %10 ÖİV dahildir.
- Abone, internet hattının bulunduğu yerdeki 8 Mbps' ye kadar destekleyen hızı kullanacak olup, bu hız bağlanılan yere göre değişiklik gösterebilir
İnternet paketlerinde download/upload hızı sırasıyla 8192/1024 Kbps'dir. Limitli internet paketlerinde faturalanacak aylık toplam internet erişim ücreti (aylık ücret + kota aşım ücreti) 8Mbps 4GB paketi için 79 TL'yi, 8 Mbps 1 GB paketi için ise 50 TL'yi geçemez.
Nasıl başvurabilirim?
Erişim hizmetinin geçerli olduğu illerdeki Türk Telekom Ofisleri'nden başvurabilirsiniz. İl listesi için tıklayınız.
Başvuru için hangi evraklar gereklidir?
- İstek sahibinin Nüfus Cüzdanı fotokopisi
- Vekil aracılığı ile başvuruda bulunulmuş ise vekilin ve istek sahibinin nüfus cüzdanı ile resimli vekâletnamenin bir örneği
- Tüzel kişi (kurum, şirket, vakıf, koop., özel banka vb.) adına yapılacak başvurularda, yetkili kişinin resimli nüfus cüzdanı fotokopisi, yetki belgesi ve şirket imza sirküleri.
Birden fazla internet hizmeti alabilir miyim?
Abone Evrensel Erişim Hizmet sunulan bölgelerde birden fazla İnternet hizmeti aboneliği alabilir.
İnternet ve ses paketlerim ne kadar süre için geçerli olacak?
İnternet ve ses hizmeti kapsamında yararlanacağınız tarifeler süresizdir.
Ses hizmetinde tarife değişikliği yapabilir miyim, ücretli midir?
Ses hizmetinde tarife değişikliği yapılamaz veya ek bir paket alınamaz.
İnternet hizmetinde tarife değişikliği yapabilir miyim?
Evrensel Erişim Hizmeti kapsamında sunulan internet paketleri arasında değişiklik yapabilirsiniz. Paket değişikliği taleplerinin uygulamasına, talep tarihini takip eden ay başında başlanır. İnternet paketi değişikliğinde bir önceki paketten kalan kota yeni pakete taşınmaz.
Modemin arızalanması durumunda ne yapmalıyım?
Modem arızası durumunda Türk Telekom Ofisi'ne başvurunuz. Müşteri talebiyle modem değişikliği yapılmamamakta olup üründen kaynaklı arıza nedeniyle değişikliğe karar verilmesi durumunda, arızalı modem Türk Telekom yetkili ekibi tarafından yenilenir. Arızanın kullanıcı kaynaklı olması durumunda tamir ya da cihaz ücreti müşteriden alınır.
Nakil yapabilir miyim?
Ses ve internet hizmetinde nakil yapılamamaktadır.
Evrensel Erişim Hizmeti'ni devredebilir miyim?
Ses ve internet hizmetinizi devredebilirsiniz.
- Müşterinin hem ses hem de internet alması ve sadece bir hizmetini devretmesi durumunda; Hizmeti devralan müşteriye yeni bir modem kurulumu yapılarak kurulan cihazla ilgili Cihaz tutanağı imzalatılır. Yeni tutanaktan doğan damga vergisi tutarı devralan müşterinin faturasına yansıtılır.
- Müşterinin hem ses hem de internet hizmetini ya da sadece bir hizmeti alması ve bütün hizmetlerini devretmesi durumunda; Hizmeti devralan müşteriye mevcutta kullanılan modem verilerek sadece yeni bir Cihaz tutanağı imzalatılır. Yeni tutanaktan doğan damga vergisi tutarı devralan müşterinin faturasına yansıtılır.
Sabit Telefon numaramı değiştirebilir miyim?
Abonenin isteği doğrultusunda veya teknik sebeplerden dolayı Türk Telekom Ofisleri'ne başvurarak değiştirebilirsiniz.
Aboneliğimi nasıl iptal ettirebilirim?
İptal talebi sadece Türk Telekom Ofisleri'nden alınmaktadır. İptal işleminin tamamlanabilmesi için internet hizmeti için kullanım hakkı sunulan modemin hasarsız iade edilmesi gerekmektedir. Modemin getirilmemesi veya müşteri kaynaklı hasar tespit edilmesi durumunda modem bedeli faturaya yansıtılarak iptal işlemi gerçekleştirilir.
Hizmet dahilinde karşılaşabileceğim sorunlarla ilgili olarak nereye başvurabilirim?
Soru veya sorunlarınız için Türk Telekom Ofisler'i veya 444 1 444 Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'nden destek alabilirsiniz. Ayrıca 121 kısa numarası üzerinden "5" nolu tuşa basarak soru veya sorunlarınızı iletebilirsiniz.