Türk Telekom Mobil İmza

Türk Telekom Mobil İmza logosu

Türk Telekom Mobil İmza logosu

Türk Telekom Mobil İmza

​​​​​​​​Islak imzayı kuruttuk, adını ‘Mobil İmza’ koyduk!

Servis Bilgisi

128K mobil imzalı sim kartınız ve belirleyeceğiniz şifreniz ile elektronik ortamda ıslak imzanız ile kanunen eşdeğer sonucu doğuran Elektronik İmza’nızı atmanızı sağlayan servistir. Islak imzaya eşdeğer Türk Telekom Mobil İmza ile ıslak imza gerektiren işlemleri kurumlara gitmeden, sıra beklemeden tek şifre ile güven içinde imzalayabilir, hayatınızı kolaylaştırabilirsiniz.

Türk Telekom müşterileri Mobil İmza ile en çok e-Devlet uygulamalarını imzalıyor!

Mobil İmza’nın en çok kullanıldığı uygulamalar;

  • E-Devlet uygulamaları (Adli Sicil Kaydı, dava dosyası sorgulama, araç kaydı sorgulama vs.)
  • Elektronik Kamu Alımları Platformu
  • Kamu İhale Kurumu
  • Bakanlık uygulamaları (UYAP, e-Çevre izini, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihazlar Kurumu)
  • Banka girişleri

30TLAylık

Türk Telekom Mobil imza servisinin ücretlendirilmesi tüm vergiler dahil aylık 30 TL dir. Mağazada servis başvurusu esnasında bir sefere mahsus 4 TL işlem ücreti ve 35 TL SIM kart ücreti tahsil edilecektir. Servisten sadece Türk Telekom mobil faturalı aboneleri yararlanabilmektedir.​

Başvuru ve Aktivasyon

Mobil İmza sahibi olmak Türk Telekom ile artık çok kolay!

Türk Telekom bireysel Mobil İmza servisine başvurmak için üzerinde T.C. Kimlik Numarası yazan nüfus cüzdanı veya ehliyetiniz ile birlikte size en yakın mobil imza vermeye yetkili Türk Telekom mağazasına uğramanız yeterlidir.

Yetkili Türk Telekom mağazasında Türk Telekom Mobil İmza başvurunuz alındıktan sonra Türk Telekom Mobil İmzalı SIM kart değişikliğiniz yapılır. (SIM Kart değişikliğinde numaranız değişmemektedir) Daha sonra aşağıda yer alan gerekli belgeler sağlanmalı ve taahhütnameler eksiksiz bir şekilde doldurularak imzalanmalı;

  • TC Kimlik No yazan resmi kimlik (ehliyet, nüfus cüzdanı, pasaport, avukat kimliği)
  • E-güven NES Taahhütnamesi
  • Türk Telekom Mobil İmza Bireysel Taahhütnamesi (Hat sahibi ve mobil imza kullanacak kişi farklıysa; başvuru esnasında hat sahibi de mutlaka bulunmalı ve taahhütnameyi imzalamalıdır.)
  • Satış sonrası işlem formu

Başvuru evraklarınız alındıktan sonra bir hafta içerisinde Türk Telekom Müşteri Hizmetleri (444 1 444) yetkilileri tarafından aranırsınız ve kimlik doğrulama işlemleriniz yapılır. Kimlik doğrulamada herhangi bir problem olmadığı takdirde mobil imza servis aktivasyonu yapılır.

Mobil imza aktivasyon işleminizin tamamlanabilmesi için simkartınızın yurtiçinde olması gerekmektedir. Simkart uluslararası dolaşımda (yurtdışında) iken servis aktivasyonu yapılamamaktadır.

İptal etmek istediğinizde Türk Telekom Müşteri Hizmetleri’ni (444 1 444) arayarak mobil imza aboneliğinizi iptal edebilirsiniz.

Kullanım

Türk Telekom Mobil İmzayı destekleyen bir uygulama üzerinden elektronik ortamda sunulan bir işlemi veya belgeyi onaylamak için;

  • Uygulama ekranında bulunan İMZALA tuşuna basın.
  • Bu tuşa bastığınızda imzala talebiniz Türk Telekom GSM şebekesi üzerinden cep telefonunuza iletilecektir.
  • Telefonunuzda görünen işlem açıklamasını onaylıyorsanız TAMAM tuşuna basın.
  • Onayınızdan sonra uygulama ekranında ve cep telefonunuzda eş zamanlı olarak işlemin PARMAKİZİ bilgisi görüntülenecektir. PARMAKİZİ 10 adet dörtlü rakam ve harf dizisinden oluşur. Ekrandaki ve telefonunuzdaki PARMAKİZİ bilgisi uyuşuyorsa TAMAM tuşuna basarak bir sonraki adıma geçin.
  • 6 haneli Türk Telekom İmza şifrenizi girip TAMAM tuşuna basarak Türk Telekom Mobil İmzalayın.

Türk Telekom Mobil İmza ile neler yapabilirim?

Türk Telekom Mobil İmza ile bireysel başvuru gerektiren işlemler ve sanal ortamda bulunan belgeleri; elektronik ortamda, kurumlara gitmeden, tek şifre ile güvenli bir şekilde sıra beklemeden imzalayabilirsiniz. Çeşitli E-Devlet uygulamalarından, banka girişlerine kadar birçok platformda ıslak imza ile eş değer hukuki sonuçlar doğuran imzanızı SIM kart aracılığıyla atabilirsiniz.

Türk Telekom Mobil İmza nasıl çalışır?

Türk Telekom Mobil İmza servisi aboneliği ile size özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanır. Serviste kullanacağınız 128K SIM kartlar ise sertifikada yer alan bilgilerinizi doğrulamaya yarayan imza oluşturma bilgisini içerir. GSM şebekesi üzerinden size özel şifreniz ile imzalama talebinizi nitelikli elektronik sertifika sağlayıcısına iletebilir ve kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Türk Telekom Mobil İmza servisinde sertifikayı kim sağlıyor?

Türk Telekom Mobil İmza servisine aboneliğiniz başladığı anda adınıza özel nitelikli elektronik sertifika tanımlanır. Sertifikalar, Türkiye'de nitelikli elektronik sertifika sağlamaya yetkili kurumlardan E-GÜVEN veya TUBİTAK tarafından sağlanmaktadır.

Türk Telekom Mobil İmza servisi güvenli midir; SIM kart kırılabilir mi?

Türk Telekom Mobil İmza servisi ile size verilecek 128K SIM kartlar, servis için özel bir yazılım içermektedir. SIM kartlar elektronik imza süreçleri ve güvenli işlemler için şart olan EAL4+ güvenlik sertifikası içerirler ve saldırılara dayanıklıdırlar. SIM kart içerisinde taşınan imza oluşturma bilgileri kopyalanamaz; karttan çıkartılamaz. Nitelikli elektronik sertifika bilgileri, sertifika sağlayıcı tarafından güvenli ortamlarda saklanır. Elektronik Sertifika Hizmet sağlayıcılar, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarına uymakta ve bağımsız kurumlarca denetlenmektedir. Serviste abonenin cep telefonu ve Türk Telekom mobil şebekesi arasında gidip-gelen mesajlar, SMS mesajlarından farklı olarak SIM kart üzerinde saklanmaz ve kaydedilmez.

Türk Telekom Mobil İmza servisinden kimler yararlanabilir?

Hattı kapatılmamış, TC Kimlik numarası sahibi, Türk Telekom mobil faturalı hat sahipleri servisten yararlanabilir.

Türk Telekom Mobil İmza servisine nasıl abone olurum?

Türk Telekom Mobil İmza servisine abone olmak için Türk Telekom Mobil İmza servisi sunmaya yetkili bir Türk Telekom mağazasına başvurmanız yeterlidir. Yetkili Türk Telekom mağazasında beyan edeceğiniz nüfus cüzdanınız ve imzalayacağınız servis taahhütnamelerinden sonra SIM kart değişikliğiniz yapılacak ve size serviste kullanabileceğiniz 128K SIM kart teslim edilecektir. Sonrasında Türk Telekom Müşteri Hizmetleri (444 1 444) yetkilileri tarafından aranacak ve doğrulama sürecinde herhangi bir problem olmadığı takdirde servis aktivasyon işlemleriniz yapılacaktır.

Mobil imza aktivasyon işleminizin tamamlanabilmesi ve mobil imza sertifikası oluşturulabilmesi için simkartınızın yurtiçinde olması gerekmektedir. Simkart uluslararası dolaşımda (yurtdışında) iken servis aktivasyonu yapılamamaktadır.

Aynı hat ile kaç tane Türk Telekom Mobil İmza aboneliği alabilirim?

Aynı hat ile 1 adet Türk Telekom Mobil İmza servis aboneliği alabilirsiniz. Eğer adınıza birden fazla faturalı hat varsa; her bir hat için ayrı ayrı Türk Telekom Mobil İmza servis aboneliği açtırabilirsiniz.

Türk Telekom Mobil İmza servisim çalışmıyor; ne yapmalıyım?

Türk Telekom mobil aboneliğiniz ile ilgili herhangi bir problem olması ya da servis kullanım yerinizin GSM şebekesi kapsama alanı dışında kalması durumunda servis erişiminiz kesilebilir. Böyle bir durumla karşılaştığınızda bilgi için lütfen Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) arayınız.

Türk Telekom Mobil İmza servisini yurtdışında da kullanabilir miyim?

Türk Telekom mobilin uluslararası dolaşım (roaming) anlaşması olan operatörlerinde servisi kullanabilirsiniz. Ancak servis kullanımı sırasında yapılacak mesajlaşmalar için bulunduğunuz ülke operatörüne ücret ödemeniz gerekebilir.

Hat sahibi olmadan Türk Telekom Mobil İmza servisine abone olabilir miyim?

Hat sahibi olmayan bireysel kullanıcılar Türk Telekom Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler. Ancak bu süreçte hat sahibinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi gerekmektedir. Şirket hattı kullanan kurumsal kullanıcılar ise şirket temsilcilerinin de servis taahhütnamelerini imzalaması ve yazılı onay vermesi ile Türk Telekom Mobil İmza servisine abone olabilir ve sertifika açtırabilirler.

Türk Telekom Mobil İmza şifremi nasıl değiştirebilirim?

Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi Türk Telekom Mobil İmza menüsü altından değiştirebilirsiniz. Şifre belirlerken arka arkaya aynı rakamları (000000) ya da ardışık rakamları (123456) kullanamazsınız. Şifreniz sadece size özeldir; kendi güvenliğiniz için zor tahmin edilebilecek bir şifre belirleyiniz, herhangi bir yere yazmayınız ve kimseye söylemeyiniz. Şifrenizi 3 kez arka arkaya yanlış girerseniz bloke edersiniz.

Türk Telekom Mobil İmza şifremi bloke ettim, ne yapacağım?

Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi bloke etmeniz durumunda şifrenizi Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) arayarak destek alabilirsiniz.

Türk Telekom Mobil İmza şifremi unuttum; ne yapacağım?

Serviste kullandığınız 6 haneli şifrenizi unutmanız durumunda şifrenizi Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) arayarak destek alabilirsiniz.

Telefonumu kaybettim & çalındı; ne yapmam gerekiyor?

Türk Telekom Mobil İmza servis aboneliğinizi geçici olarak kullanıma kapatabilirsiniz. İşlemi tamamlamak için Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) aramanız yeterlidir.

Nitelikli elektronik sertifikamı başkası kullanırsa problem olur mu?

Türk Telekom Mobil İmza servisi ile yapacağınız tüm imzalama işlemlerinin kanuni sorumluluğu nitelikli elektronik sertifika sahibine yani size aittir. Dolayısıyla başka bir kullanıcının servisi kullanması durumunda yapılacak tüm imzalama işlemlerinin kanuni sonuçlarından siz sorumlu olursunuz.

Türk Telekom Mobil İmza servisimi iptal etmek istiyorum, ne yapmalıyım?

Türk Telekom Mobil İmza servisinizi iptal etmek istediğinizde Türk Telekom Müşteri Hizmetleri'ni (444 1 444) arayarak mobil imza aboneliğinizi iptal edebilirsiniz.


İlginizi Çekebilir