Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız
Müşteri Değilim Müşteriyim

Sınırsız 600 Numara Taşımayla İlgili Sıkça Sorulan Sorular

​​Türk Telekom'a Nasıl Numaramı Taşırım?

Adım 1

 
Türk Telekom mobile hattınızı taşımak için nüfus cüzdanınızı yanınızda bulundurmanız ve numara taşıma formunu eksiksiz doldurmanız gerekmektedir.

Adım 2

 
Başvurunuz sonrası ilk 48 saat içinde sistemdeki bilgilerinizin doğruluğuna ve ilettiğiniz belgelerin geçerliliğine bakılır.

Adım 3

 
Mevcut operatörünüzde Türk Telekom mobile numaranızı taşımanıza engel teşkil eden bir durum olup olmadığının kontrolü yapılır.

Adım 4

 
Tüm kontroller sonucu olumluysa Türk Telekom mobil hattınızın açılış işlemleri tamamlanır ve hattınız Türk Telekom’dan sinyal almaya başlar.
​​​​​​​

Genel numara taşıma süreci maksimum 6 gün içinde sonuçlanmaktadır.

Adım 1

Türk Telekom mobile yasal sahibi olduğunuz numaranızı taşıma talebinizi iletmek için size en yakın Türk Telekom mağazalarına gelerek ya da web sitemizdeki online başvuru formundan talep bırakabilirsiniz. Taşıma talebinizi iletebilmeniz için mağazalarımıza nüfus cüzdanınızla beraber gelmeniz ve numara taşıma formunu eksiksiz doldurmanız gerekmektedir.

İşlemler sonrasında, size Türk Telekom sim kart verilecektir. Eğer telefonunuz 4,5G uyumlu ise, daha hızlı internet için 4,5G destekli sim kart istemeyi unutmayın. Telefonunuzun 4,5G uyumlu olup olmadığını bilmiyorsanız, işlemler sırasında mağaza yetkilisinden teyit edebilirsiniz.

Adım 2

Türk Telekom mobile numara taşıma talebinizi ilettikten sonra ilk 48 saat içinde sistemdeki bilgilerinizin doğruluğuna ve başvuru esnasında ilettiğiniz belgelerin geçerliliğine bakılır. Türk Telekom tarafındaki kontroller olumluysa, mevcut operatörünüze Türk Telekom mobile numara taşıma talebiniz olduğu yönünde bilgi verilir. Kontroller sonucu olumsuzsa, taşıma talebinizin ret edilme sebebiyle ilgili size bilgi SMSi gönderilir.

Adım 3

Mevcut operatörünüzde Türk Telekom mobile numaranızı taşımanıza engel teşkil eden bir durum olup olmadığı 48 saat içinde kontrol edilir. Kontroller sonucu olumluysa mevcut operatörünüz hattı kapatacağı tarih ve saat bilgisini Türk Telekom ile paylaşır. Türk Telekom da, mobil hattınızın Türk Telekom’dan sinyal almaya başlayacağı tarih ve saat bilgisini size SMS ile iletir. Kontroller sonucu olumsuzsa, taşıma talebinizin ret edilme sebebiyle ilgili size bilgi SMSi gönderilir. Aşağıda numaranızı taşımaya engel teşkil eden durumlara detaylı bir şekilde yer verilmiştir.

Adım 4

Türk Telekom’da hattınızın açılma işlemleri 48 saat içinde tamamlanır. Hattınız Türk Telekom’da açıldıktan sonra; size sırasıyla hattınızın sizin adınıza açıldığına dair bilgi SMSi ve tarifenizle ilgili bilgi SMSleri gelir.

Türk Telekom mobile numara taşıma talebinizi iletmeden önce “Numara Taşımaya Engel Durumlar”ı kontrol edebilirsiniz. Belirtilen herhangi bir engeliniz bulunmuyorsa, taşıma başvurunuzu iletebilirsiniz. Taşımaya engel teşkil eden durumlarla ilgili detaylı bilgi almak için 444 1 444 ü arayabilirsiniz.

  • TCKN uyuşmazlığı: Taşıma talebi bulunan numara ile ilgili bilgilerin verici operatörde güncel olmaması kaynaklı ret edilen taleplerdir. Müşterilere talebin ret edildiğine dair SMS ile bilgilendirme yapılır, talebini yeniden iletmek isteyen müşterilerin öncesinde; mevcut operatördeki bilgilerinin doğruluğunu teyit etmeleri, eksik veya yanlış bilgi var ise düzelttirmeleri gerekmektedir.
  • İlk abonelik sözleşmesi üzerinden minimum 90 gün geçmemiş olması: Taşıma talebi bulunan numaraya ait ilk abonelik sözleşmesi üzerinden minimum 90 gün geçmesi gerekmektedir. Müşterilere talebin ret edildiğine dair SMS ile bilgilendirme yapılır, talebini yeniden iletmek isteyen müşteriler, 90. günün sonunda yeniden taşıma işlemleri için başvurabilirler.
  • Numaranın mevcut operatörde bulunmaması: Hat iptal edilmiş veya ödenmemiş fatura borcundan dolayı kapanmış olabilir.
  • Hattın yasal sahibinin taşıma talebinde bulunmaması: Numara taşıma talebinin hattın yasal sahibi tarafından iletilmesi gerekmektedir. Hattın yasal sahibi olmayan kullanıcılar tarafından iletilen taşıma talepleri iptal edilir ve müşteriye talebin ret edildiğine dair SMS ile bilgilendirme yapılır.
  • Taşıma talebinden önce bekleyen numara değişikliği talebinin olması
  • Kurumsal hattan bireysel hatta numara taşıma talebinin olması
  • İsim Soy isim uyuşmazlığı
  • Yazılı hat iptal/hat devir talebi olması
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​