Sıkça Sorulan Sorular

4.5G

4.5G nedir?

4.5G çok daha hızlı mobil internet teknolojisi sunan dördüncü nesil mobil iletişim teknolojisidir.

4.5G ile neler değişti, ne işe yarar?

4.5G ile 1 Nisan 2016’dan beri uyumlu cihaz ve sim kartınız ile birlikte çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabiliyorsunuz.

  • Video, resim ve dosyaları daha hızlı indirebiliyorsunuz ve paylaşabiliyorsunuz.
  • Beklemeden çok daha hızlı ve keyifli online oyun oynayabiliyorsunuz.
  • Yüksek görüntü kalitesi ile film ve dizileri full HD izleyebiliyorsunuz.
  • Sosyal medyada çok daha hızlı paylaşım yapabiliyorsunuz.
  • Cep telefonunuza uygulamaları en hızlı şekilde indirebiliyorsunuz.
  • HD+ kalitesinde görüntülü konuşma yapabiliyorsunuz.
4.5G servisimi nasıl sorgulayabilirim ?

DURUM 4.5G yazıp 5555’e göndererek 4.5G servis durumunuzu sorgulayabilirsiniz.

3G ile 4.5G’nin farkı nedir?

4.5G, 3G teknolojisine göre çok daha hızlı mobil internet sağlayan mobil iletişim teknolojisidir.

  • Whatsapp’tan 5 adet fotoğrafı 3G ile 40 saniyede gönderirken 4.5G ile 5.3 saniyede gönderebiliyorsunuz.
  • 2 dakikalık bir videoyu 3G ile 80 saniyede, 4.5G ile 2.7 saniyede Facebook’a yükleyebiliyorsunuz.
  • Bir uygulamayı App Store veya Google Play Store’dan indirme süresi 3G ile 200 saniye iken, 4.5G ile 26.7 saniye oldu.
4.5G hızı ne kadar?

4.5G teknolojisi 3G teknolojisine göre (önceki nesil teknolojilere göre) çok daha hızlı mobil internet sunmaktadır.
4.5G hızı kullanılan cihaz, bulunan coğrafi bölge, hizmet alınan baz istasyonu, şebeke yoğunluğu ve teknolojik altyapıya göre değişiklik gösterebilir.

4.5G kullanmak için neler gereklidir?

4.5G hizmetinden faydalanmak için cihazınızın ve sim kartınızın 4.5G uyumlu olması gerekmektedir. 4.5G yazıp 5555’e ücretsiz SMS atarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilir, cihaz ayarlarınızla birlikte 4.5G kullanmaya başlayabilirsiniz.

4.5G uyumlu sim kart değişikliği için ne yapmalıyım?

Eğer cihazınız 4.5G uyumluysa, sim kartınızı Türk Telekom Mağazalarından ücretsiz değiştirebilirsiniz. Cihazınız uyumlu değilse de 4.5G uyumlu avantajlı cihaz kampanyalarımızdan faydalanabilirsiniz.

Telefonumun üst menüsünde yazan LTE ne anlama gelmektedir?

Cihazınızda gördüğünüz LTE (Long Term Evolution,) simgesi, 4.5G servisinden faydalandığınız ve 4.5G hızıyla mobil internet kullanımı yaptığınız anlamına gelmektedir. Cihaz tiplerine göre 4G, 4.5G veya LTE olarak görüntüleyebilmektesiniz. Üreticilerin sağladığı ekran bilgileridir. Kullanılan teknoloji de bir fark içermemektedir.

Arama yaptığımda neden 4.5G/LTE yerine 3G görüyorum?

4.5G teknolojisi gereği, görüşmeniz HD+ Görüşme (VoLTE) destekleyen 2 telefon arasında yapılmadığı durumda 3G’den bağlantı sağlanır. Görüşmeniz sonlandığında telefonunuz 4.5G’ye geri dönecektir.

Çağrı başlatma sürelerinde 3G teknolojisine göre farklılık olacak mı?

Evet, 4.5G teknolojisini kullanırken arama yaptığınızda 3G şebekesinden bağlantı sağlanır, bu nedenle çağrı başlatma süresi 1-2 saniye uzayabilecektir.

İnternet ayarı olarak WAP APN kullanıyorum, bu ayarlar ile 4.5G hizmetinden faydalanabilir miyim?

Hayır .WAP APN ayarları 4.5G servisini desteklememektedir. Bunun için “INTERNET AYAR” yazıp 5555 ücretsiz göndererek güncel ayarlarınızla 4.5G servisinden faydalanabilirsiniz.

4.5G ye geçince internete daha çok ücret ödeyecek miyim?

Hayır. İnternet ve aşım ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacaktır. Tarifenizin standart fiyatı üzerinden ücretlendirilmeye devam edeceksiniz. Bununla birlikte 4.5G ile çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabileceksiniz.

4.5G internet için farklı bir paket almam gerekir mi? Yoksa mevcut paketlerle de kullanabilir miyim?

4.5G servisiniz aktif olduktan sonra mevcut tarife ve paketlerinizi 4.5G hızı ile kullanmaya devam edebilirsiniz. Bunun dışında kullanabileceğiniz 4.5G ye özel tarife ve paketlerimiz de bulunmaktadır. İncelemek içintıklayınız.

4.5G ye geçmek için ücret ödemem gerekiyor mu?

Hayır. 4.5G servisini ücretsiz açtırabilirsiniz. 4.5G ile yaptığınız kullanımlar internet paketiniz veya tarifenizdeki internet faydasından düşer, internet paketiniz veya tarifeniz yoksa standart ücret üzerinden ücretlendirilirsiniz.

3G’ye tekrar nasıl geri dönebilirim? 4.5G’yi istediğim zaman açıp kapayabilir miyim?

Evet, yapabilirsiniz. 4.5G yi aktifleştirmiş olduğunuz menüden, eski seçiminize geri dönmeniz gerekmektedir.

Paketim/tarifem yeterli olacak mı, internetim yetecek mi?

4.5G teknolojisi ile birlikte mobil internet artık daha hızlı olacak ve müşterilerimiz daha kısa sürede daha zengin içeriklere ulaşabileceklerdir. Bu sebeple daha yüksek kotalı paketlere ihtiyaç duyabilirsiniz.

4.5G’ye geçtikten sonra tarife ücretimde değişiklik olacak mı?

Hayır, mevcut tarife ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacak olup, aynı şekilde ücretlendirilmeye devam edeceksiniz.

4.5G’den sonra konuşma ücretlerimde bir değişiklik olacak mı?

Hayır, konuşma ücretlerinizde bir değişiklik olmayacak olup, mevcut tarifeniz üzerinden ücretlendirileceksiniz.

4.5G’ye özel tarife ve paketler var mı?

Bol ve Hızlı 2GB, Bol ve Hızlı 3GB, Bol ve Hızlı 5GB ve Bol ve Hızlı 7GB internet faydası içeren Bol ve Hızlı Portföyü bulunmaktadır. Ayrıca Aylık, 2 Haftalık, Haftalık, 3Günlük ek internet paketlerimizi de inceleyebilirsiniz. İncelemek için tıklayınız

4.5G’den yurtdışında yararlanabiliyor muyum?

4.5G uyumlu cihaz ve sim kartınızla birlikte “4.5G YURTDISI” yazıp 5555’e sms tarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır.

Yurtdışında 4.5G kullandığım zaman fazladan bir ücret ödeyecek miyim?

Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır. Yurtdışı internet paketiniz bulunuyor ise 4.5G hızında da geçerli olacaktır.

Türkiye’deki paketimi yurtdışında kullanabilecek miyim?

Yurtdışında paketten kullanım yapmak için, yurtdışı paketlerimizden alabilirsiniz.

Yurtdışında 4.5G kullanmak istediğimde şebeke seçimi yapmam gerekiyor mu? Nasıl yapacağım?

4.5G hızından yararlanmak için yurtdışında anlaşmalı operatörlerde kullanım yapmanız gerekmektedir.

Telefonunuz otomatik olarak bağlanmaz ise, şebeke seçimini telefonunuzun ayarlar kısmından yapabilirsiniz.

Yurtdışında kullanmak istemiyorum, nasıl iptal edebilirim?

Dilerseniz ekranlarımızdan iptal işleminizi sağlayabiliriz.

Ya da IPTAL 4.5G YURTDISI yazıp 5555’e göndererek servisinizi iptal edebilirsiniz.

2G/3G/4.5G kapsama durumunu nasıl görüntüleyebilirim?

Türk Telekom kapsama haritasından detaylı şekilde inceleyebilirsiniz.

Cihazımı açıp kapatmam, bağlantı durumumu olumlu etkiler mi?

Evet; cihazınızı arada bir (örneğin haftada bir kez) açıp kapatmanız arama kalitesi, düşük sinyal, yavaş veri alımı, uygulamalarda donma/yavaşlama gibi konularda yardımcı olabilir.

Kapsama alanımı iyileştirmek için ne yapabilirim?

Haftada 1 kez cihazınızı 10 dakikalığına kapatırsanız kendisini resetleme ve hafızasını temizleme imkânı sağlarsınız. Ayrıca arka planda açık olan ve kullanmadığınız uygulamaları kapatarak telefonunuzun daha verimli çalışmasını sağlayabilirsiniz.

4.5G servisini nasıl iptal edebilirim?

'IPTAL 4.5G' yazıp 5555'e sms atarak iptal edebilirsiniz.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Nedir?

HD + Görüşme teknolojisi VoLTE ( Voice Over LTE) olarak adlandırılmaktadır. HD+ Görüşme ses ve görüntülü görüşmelerinizi 4.5G şebekesi üzerinden çok daha yüksek bir ses ve görüntü kalitesiyle gerçekleştirilmenizi sağlayacak bir teknolojidir. Bu teknoloji ile ses kalitesi artık HD+ düzeyine ulaşırken yapılan aramaların başlangıç süresi kısalacaktır.


WiFi Arama Teknolojisi VoWifi ( Voice Over WiFi) olarak adlandırılmaktadır. Şebeke erişiminin kısıtlı olduğu veya olmadığı yerlerde WiFi üzerinden Türk Telekom şebekesine bağlanma olanağı sağlar.

Kimler HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisinden yaralanabilir?

HD+ Görüşme servisinden SIM kartı 4.5G uyumlu ve cihazı VoLTE teknolojisine uygun olan bireysel, kurumsal, faturalı ve faturasız müşterilerimiz yararlanabilmektedir.


WiFi Arama Servisinden mobil hat sahibi bireysel, kurumsal, faturalı veya faturasız müşterilerimiz yararlanabilir. WiFi Arama Servisinden yararlanmak için yine SIM kartınızın 4.5G uyumlu olması ve cihazınızın WiFi Arama teknolojisini destekliyor olması gerekmektedir.


Data hatları, WiFi Arama servisinden yararlanamamaktadır.

Data paketimi WiFi arama servisi ile kullanabilir miyim?

Data hatları, WiFi Arama servisinden yararlanamamaktadır. Data paketi kullanımlarınız, mevcut paketiniz üzerinden WiFi Arama servisi dışında kullanılıp, ücretlendirilir.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama servisinden yaralanabilmek için ne yapmam gerekiyor?
  • HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisinden yararlanabilmek için öncelikle cihazınızın HD+ Görüşme’ye (VoLTE) ve WiFi Aramayı desteklemesi, herhangi bir WiFi ağına bağlı olmanız, SIM kartınızın 4.5G uyumlu olması ve 4.5G servisinizin aktif olması gerekmektedir.
  • Cihazınız ve SIM kartınız WiFi Arama ve HD + Görüşmeye uyumlu, 4.5G servisiniz açık ise WiFi Arama servisinizi WIFI ARAMA yazıp 5555’e göndererek ve HD+ Görüşme Servisinizi VOLTE yazıp 5555’e göndererek SMS ile açabilirsiniz.
  • Cihazınız ve SIM kartınız uyumlu fakat 4.5G servisiniz kapalı ise, KABUL WIFI ARAMA yazıp 5555’e gönderdikten sonra veya KABUL VOLTE yazıp 5555’e gönderdikten sonra servisi aktif olarak kullanmaya başlayabilirsiniz.
HD+ Görüşme veya WiFi Arama servislerinden biri aktif olduğunda diğeri de aktif olur mu?

Evet, WiFi Arama servisi aktif olduğunda HD+ Görüşme servisi de açılır. Çünkü WiFi Arama servisi için HD+ Görüşme servisinin açık olması gereklidir.

Ancak HD+ Görüşme servisi aktif olduğunda WiFi Arama servisi açılmaz.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisini hangi kanallardan aktifleştirebilirim/iptal edebilirim?

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisi için Bayi, Müşteri Hizmetleri, SMS veya USSD kanallarından kayıt/iptal işlemleri gerçekleştirilebilir.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisini nerelerde kullanabilirim?

Uyumlu cihaz ve sim kartınızla 4.5G şebekesine bağlı olduğunuz anlarda HD+ Görüşme teknolojisinden faydalanabilirsiniz.


HD+ Görüşme servisinden yararlanabilmek için ses veya görüntülü konuşma yaptığınız kişinin de Türk Telekom abonesi olması ve cihazının uyumlu ve HD+ Görüşme özelliğinin aktif olması gerekmektedir.


WiFi Arama servisinden yararlanabilmek için Türk Telekom mobil abonesi olmanız ve bir WiFi ağına bağlı olmanız yeterlidir. Mobil telefon üzerinden şebekeye ulaşamadığınız alanlarda, bulunduğunuz yerdeki WiFi ağı üzerinden mobil görüşme yapabilirsiniz.

HD+ Görüşme’den hangi cihazlar yararlanabilir?

Türk Telekom 4.5G sayfasından cihaz uyumluluğunuzu kontrol edebilirsiniz.

WiFi Arama’dan hangi cihazlar yararlanabilir?

Türk Telekom 4.5G sayfasından cihaz uyumluluğunuzu kontrol edebilirsiniz.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama nasıl başlatılır?

Telefonununuz 4.5G şebekesine bağlı, HD+ görüşme aktif olduğunda yapılan aramalar HD+ görüşme üzerinden yapılacaktır.


WiFi Arama aktif iken, mobil şebekeye ulaşılamadığı durumlarda bulunduğunuz ortamdaki bir WiFi ağına bağlıysanız, WiFi Arama üzerinden mobil görüşmeniz sağlanabilecektir.

4.5G’ye bağlı olmadığım yerlerde HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisini kullanabilecek miyim?

4.5G servisine bağlı olmadığınızda görüşmelerinizi 3G veya 2G şebekesi üzerinden gerçekleştirebilir, HD+ Görüşme kullanamazsınız.


WiFi Arama servisinin kullanımı için bulunduğunuz ortamda WiFi ağının olması ve mobil telefon üzerinden mobil şebekeye erişim sağlayamıyor olmanız gerekmektedir.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama ücretsiz bir servis midir?

Evet, katılım ücretsizdir. Kullanımlarınız mevcut mobil tarifenizdeki haklarınız üzerinden gerçekleşir.

HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi için aylık sabit bir ücret ödeyecek miyim?

Hayır, ücretsiz bir servistir.


HD+ Görüşme Servisi için ek bir servis ücreti alınmadan kullandığı tarife ücretini ödemeye devam edeceklerdir.


WiFi Arama Servisi kullanıcının kendi tarifesi üzerinden ses ve SMS paketlerinden düşülerek kullanılır. WiFi Arama Servisi için ek ücret alınmaz.

Diğer operatörlerdeki kişiler ile HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama yapabilecek miyim?

HD+ görüşme yapabilmek için görüşmeyi gerçekleştirecek iki kişinin de aynı operatörden hizmet alması gerekmektedir.


WiFi Arama yaparken normal mobil telefonunuzdan arama yapar gibi diğer operatörlerle de görüşme yapabilirsiniz.

Aynı operatördeki müşteriler ile HD+ görüşme ve/veya WiFi Arama yapabilecek miyim?

Aynı operatörde yer aldığınız kişi de bu teknolojiyi kullanıyor ise, görüşmelerinizi HD+ olarak gerçekleştirebilirsiniz.


Operatör bağımsız olarak, görüşmelerinizi WiFi Arama üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

HD+ Görüşme veya WiFi Arama Servisinin aktif olduğunu telefondan nasıl anlayabilirim?

Telefonunuzun üst kısmında HD+ veya VoLTE yazması durumunda HD+ Görüşme servisiniz aktif ve kullanılabilir durumdadır.


WiFi Servisi için telefonunuzun üst kısmında Apple marka telefonlarda operatör ismi yanında Wi-Fi yazısı, diğer markalarda ise icon veya icon icon WiFi arama ikonlarından biri görülecektir. Bu durumda WiFi Arama servisiniz aktif ve kullanılabilir durumdadır.

HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisini nasıl iptal edebilirim?

HD+ Görüşme servisini iptal etmek için IPTAL VoLTE yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.


WiFi Arama servisini iptal etmek için IPTAL WIFI ARAMA yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.

HD+ Görüşme veya WiFi Arama servislerinden birini iptal ettiğimde diğeri de iptal olur mu?

Evet, HD+ Görüşme servisini iptal ettiğinizde WiFi Arama servisi de iptal olur. Çünkü WiFi Arama servisi için HD+ Görüşme servisinin açık olması gereklidir.


Ancak WiFi Arama servisini iptal ettiğinizde HD+ Görüşme servisi iptal olmaz.

İnternet ayarlarımı kapatırsam HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi de iptal olur mu?

Evet, internet ayarları kapatıldığında HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi de iptal olur.

HD+ Görüşme veya WiFi Arama servisi ile kullanılamayan servis veya tarife var mıdır?

HD+ Görüşme veya WiFi Arama servisleri ile tüm servisler kullanılabilmektedir.


HD+ Görüşme veya WiFi Arama servisleri ile Aşmayan Tarifeler hariç tüm faturalı ve faturasız tarifeler kullanılabilmektedir.


WiFi Arama Servisi kullanıcının kendi tarifesi üzerinden ses veya dakika paketlerinden düşülerek kullanılır. WiFi Arama Servisi için ek ücret alınmaz.

Kurumsal hatlar HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama servisinden yaralanabilir mi?

Evet, hem kurumsal hem bireysel hatlar HD+ Görüşme ve WiFi Arama servisinden yararlanabilmektedir.

Data hatları HD+ Görüşme servisinden yararlanabilir mi?

Hayır, data hatları HD+ Görüşme servisinden faydalanamaz.

Müşteri hizmetleri aracılığıyla HD+ Görüşme ve Wifi Arama servis aktivasyonu yapılabilir mi?

Evet, müşteri hizmetleri aracılığıyla her iki servisin de aktivasyonu yapılabilir.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisi üzerinden yapılan görüşmeler nasıl ücretlendirilecek?

Kullanıcıların kendi tarifesi üzerinden dakika paketlerinden düşülerek kullanılır.

Tarifemdeki ses ve SMS paketimin bitmesi durumunda WiFi Arama üzerinden ücretsiz kullanım yapabilir miyim?

Hayır, mevcut tarifenizin ses ve SMS aşım paket ücretlendirmesine göre ücretlendirilirsiniz.

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisine özel paketler var mı? Mevcut paketimle kullanabilir miyim?

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisini mevcut ses paketiniz ile birlikte kullanabilirsiniz.

HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisini kullanırken dakikalarım daha mı çabuk bitecek?

Hayır, daha hızlı bir tüketim olmayacaktır.

HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi kullanırken internet paketimden / tarifemdeki internet hakkımdan düşecek mi?

HD+ Görüşme ve WiFi Arama Servisinde internet hakkınızdan bir kullanım yapılmayacaktır.

HD+ Görüşme ve/veya WiFi Arama Servisi internet hızımı etkileyecek mi?

Hayır, internet hızınız etkilenmeyecektir.

WiFi Arama üzerinden SMS atılabilir mi?

Evet, mevcut SMS paketinizden düşecek şekilde SMS atabilirsiniz.

WiFi Arama üzerinden görüntülü konuşma yapılabilir mi?

Evet, yine mevcut paketinizden düşmek üzere görüntülü görüşme de yapabilirsiniz.

WiFi Arama servisinden Kısıtlı Abone durumundaki müşteriler yararlanabilir mi?

Faturalı hatlar için fatura ödememe, faturasız hatlar için eksik evrak, kötü niyetli kullanım gibi durumlarda aboneler teknik ismi hotline / suspend olan Kısıtlı Abone durumuna geçerler. Müşteri hotline (tek yönlü kısıtlama) durumundaysa, çağrı ve SMS alabilir fakat çağrı yapamaz, SMS atamaz, data kullanımı gerçekleştiremez. Müşteri suspend (çift yönlü kısıtlama) durumundaysa, çağrı ve SMS alamaz, çağrı yapamaz, SMS atamaz, data kullanımı gerçekleştiremez.

WiFi Arama servisimi yurtdışında kullanırsam ne ücret öderim?

WiFi Arama yurtdışı kullanımlarında ek bir ücret alınmaz. Mobil abone yurtdışına çıktığı anda Tarifen Yurtdışında servisi aktif durumdaysa, gün içerisinde herhangi bir mobil kullanım yaptığında hattına 39 TL Tarifen Yurtdışında servisi standart günlük kullanım ücreti yansıyacaktır.