Sıkça Sorulan Sorular

4.5G

4.5G nedir?

4.5G çok daha hızlı mobil internet teknolojisi sunan dördüncü nesil mobil iletişim teknolojisidir.

4.5G ile neler değişecek, ne işe yarar?

4.5G ile 1 Nisan sonrası uyumlu cihaz ve sim kartınız ile birlikte çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabileceksiniz.

  • Video, resim ve dosyalarınızı daha hızlı indirebilecek ve paylaşabileceksiniz.
  • Beklemeden çok daha hızlı ve keyifli online oyun oynayabileceksiniz.
  • Yüksek görüntü kalitesi ile film ve dizileri full HD izleyebileceksiniz.
  • Sosyal medyada çok daha hızlı paylaşım yapabileceksiniz.
  • Cep telefonunuza uygulamaları en hızlı şekilde indirebileceksiniz
  • HD+ kalitesinde görüntülü konuşma yapabileceksiniz
4.5G’yi ne zaman kullanmaya başlayacağım ?

1 Nisan günü 4.5G servisi tanımlamaları yapılacaktır. Bu tanımlama ile birlikte kapsama alanlarında kullanıma başlayabilirsiniz.

4.5G servisimi nasıl sorgulayabilirim ?

DURUM 4.5G yazıp 5555’e göndererek 4.5G servis durumunuzu sorgulayabilirsiniz.

3G ile 4.5G’nin farkı nedir?

4.5G, 3G teknolojisine göre çok daha hızlı mobil internet sağlayan mobil iletişim teknolojisidir.

  • Whatsapp’tan 5 adet fotoğrafı 3G ile 40 saniyede gönderirken 4.5G ile 5.3 saniyede gönderebileceksiniz.
  • 2 dakikalık bir videoyu 3G ile 80 saniyede, 4.5G ile 2.7 saniyede Facebook’a yükleyebilirsiniz.
  • Bir uygulamayı Apple store veya Android marketten indirme süresi 3G ile 200 saniye iken, 4.5G ile 26.7 saniye olacak.
4.5G hızı ne kadar olacak?

4.5G teknolojisi 3G teknolojisine göre (önceki nesil teknolojilere göre) çok daha hızlı mobil internet sunacaktır.
4.5G hızı kullanılan cihaz, bulunan coğrafi bölge, hizmet alınan baz istasyonu, şebeke yoğunluğu ve teknolojik altyapıya göre değişiklik gösterebilir.

4.5G kullanmak için neler gereklidir?

4.5G hizmetinden faydalanmak için cihazınızın ve sim kartınızın 4.5G uyumlu olması gerekmektedir. 4.5G yazıp 5555’e ücretsiz SMS atarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilir, cihaz ayarlarınızla birlikte 4.5G kullanmaya başlayabilirsiniz.

4.5G uyumlu sim kart değişikliği için ne yapmalıyım?

Eğer cihazınız 4.5G uyumluysa, sim kartınızı Türk Telekom Mağazalarından ücretsiz değiştirebilirsiniz. Cihazınız uyumlu değilse de 4.5G uyumlu avantajlı cihaz kampanyalarımızdan faydalanabilir , 4.5G uyumlu sim kartınızı da 8 TL karşılığında temin edebilirsiniz.

Telefonumun üst menüsünde yazan LTE ne anlama gelmektedir?

Cihazınızda gördüğünüz LTE (Long Term Evolution,) simgesi, 4.5G servisinden faydalandığınız ve 4.5G hızıyla mobil internet kullanımı yaptığınız anlamına gelmektedir. Cihaz tiplerine göre 4G, 4.5G veya LTE olarak görüntüleyebilmektesiniz. Üreticilerin sağladığı ekran bilgileridir. Kullanılan teknoloji de bir fark içermemektedir.

Arama yaptığımda neden 4.5G/LTE yerine 3G görüyorum?

4.5G teknolojisi gereği, görüşmeniz HD+ Görüşme (VoLTE) destekleyen 2 telefon arasında yapılmadığı durumda 3G’den bağlantı sağlanır. Görüşmeniz sonlandığında telefonunuz 4.5G’ye geri dönecektir.

Çağrı başlatma sürelerinde 3G teknolojisine göre farklılık olacak mı?

Evet, 4.5G teknolojisini kullanırken arama yaptığınızda 3G şebekesinden bağlantı sağlanır, bu nedenle çağrı başlatma süresi 1-2 saniye uzayabilecektir.

İnternet ayarı olarak WAP APN kullanıyorum, bu ayarlar ile 4.5G hizmetinden faydalanabilir miyim?

Hayır .WAP APN ayarları 4.5G servisini desteklememektedir. Bunun için “INTERNET AYAR” yazıp 5555 ücretsiz göndererek güncel ayarlarınızla 4.5G servisinden faydalanabilirsiniz.

4.5G ye geçince internete daha çok ücret ödeyecek miyim?

Hayır. İnternet ve aşım ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacaktır. Tarifenizin standart fiyatı üzerinden ücretlendirilmeye devam edeceksiniz. Bununla birlikte 4.5G ile çok daha hızlı ve kaliteli internet kullanabileceksiniz.

4.5G internet için farklı bir paket almam gerekir mi? Yoksa mevcut paketlerle de kullanabilir miyim?

4.5G servisiniz aktif olduktan sonra mevcut tarife ve paketlerinizi 4.5G hızı ile kullanmaya devam edebilirsiniz. Bunun dışında kullanabileceğiniz 4.5G ye özel tarife ve paketlerimiz de bulunmaktadır. İncelemek içintıklayınız.

4.5G ye geçmek için ücret ödemem gerekiyor mu?

Hayır. 4.5G servisini ücretsiz açtırabilirsiniz. 4.5G ile yaptığınız kullanımlar internet paketiniz veya tarifenizdeki internet faydasından düşer, internet paketiniz veya tarifeniz yoksa standart ücret üzerinden ücretlendirilirsiniz.

3G’ye tekrar nasıl geri dönebilirim? 4.5G’yi istediğim zaman açıp kapayabilir miyim?

Evet, yapabilirsiniz. 4.5G yi aktifleştirmiş olduğunuz menüden, eski seçiminize geri dönmeniz gerekmektedir.

Jetmodemim 4.5G yi destekliyor mu, ne yapmam gerekir?

Hayır, mevcut jetmodemler 4.5G yi desteklememektedir. Türk Telekom mağazalarımızdan 4.5G uyumlu jetmodem satın alabilirsiniz.

Paketim/tarifem yeterli olacak mı, internetim yetecek mi?

4.5G teknolojisi ile birlikte mobil internet artık daha hızlı olacak ve müşterilerimiz daha kısa sürede daha zengin içeriklere ulaşabileceklerdir. Bu sebeple daha yüksek kotalı paketlere ihtiyaç duyabilirsiniz.

4.5G’ye geçtikten sonra tarife ücretimde değişiklik olacak mı?

Hayır, mevcut tarife ücretlendirmelerinizde bir değişiklik olmayacak olup, aynı şekilde ücretlendirilmeye devam edeceksiniz.

4.5G’den sonra konuşma ücretlerimde bir değişiklik olacak mı?

Hayır, konuşma ücretlerinizde bir değişiklik olmayacak olup, mevcut tarifeniz üzerinden ücretlendirileceksiniz.

4.5G’ye özel tarife ve paketler var mı?

Bol ve Hızlı 2GB, Bol ve Hızlı 3GB, Bol ve Hızlı 5GB ve Bol ve Hızlı 7GB internet faydası içeren Bol ve Hızlı Portföyü bulunmaktadır. Ayrıca Aylık, 2 Haftalık, Haftalık, 3Günlük ek internet paketlerimizi de inceleyebilirsiniz. İncelemek için tıklayınız

4.5G’den yurtdışında yararlanabiliyor muyum?

4.5G uyumlu cihaz ve sim kartınızla birlikte “4.5G YURTDISI” yazıp 5555’e sms tarak aktivasyonunuzu gerçekleştirebilirsiniz.Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır.

Yurtdışında 4.5G kullandığım zaman fazladan bir ücret ödeyecek miyim?

Kullanımlarınızda, standart yurtdışı ücretlendirmeleriniz geçerli olacaktır. Yurtdışı internet paketiniz bulunuyor ise 4.5G hızında da geçerli olacaktır.

Türkiye’deki paketimi yurtdışında kullanabilecek miyim?

Yurtdışında paketten kullanım yapmak için, yurtdışı paketlerimizden alabilirsiniz.

Yurtdışında 4.5G kullanmak istediğimde şebeke seçimi yapmam gerekiyor mu? Nasıl yapacağım?

4.5G hızından yararlanmak için yurtdışında anlaşmalı operatörlerde kullanım yapmanız gerekmektedir.

Telefonunuz otomatik olarak bağlanmaz ise, şebeke seçimini telefonunuzun ayarlar kısmından yapabilirsiniz.

Yurtdışında kullanmak istemiyorum, nasıl iptal edebilirim?

Dilerseniz ekranlarımızdan iptal işleminizi sağlayabiliriz.

Ya da IPTAL 4.5G YURTDISI yazıp 5555’e göndererek servisinizi iptal edebilirsiniz.

2G/3G/4.5G kapsama durumunu nasıl görüntüleyebilirim?

Kapsama haritasından detaylı şekilde inceleyebilirsiniz.

Cihazımı açıp kapatmam, bağlantı durumumu olumlu etkiler mi?

Evet; cihazınızı arada bir (örneğin haftada bir kez) açıp kapatmanız arama kalitesi, düşük sinyal, yavaş veri alımı, uygulamalarda donma/yavaşlama gibi konularda yardımcı olabilir.

Kapsama alanımı iyileştirmek için ne yapabilirim?

Haftada 1 kez cihazınızı 10 dakikalığına kapatırsanız kendisini resetleme ve hafızasını temizleme imkânı sağlarsınız. Ayrıca arka planda açık olan ve kullanmadığınız uygulamaları kapatarak telefonunuzun daha verimli çalışmasını sağlayabilirsiniz.

4.5G servisini nasıl iptal edebilirim?

'IPTAL 4.5G' yazıp 5555'e sms atarak iptal edebilirsiniz.

HD+ Görüşme

HD+ Görüşme Nedir?

HD + Görüşme teknolojisi VoLTE ( Voice Over LTE) olarak adlandırılmaktadır. HD+ Görüşme ses ve görüntülü görüşmelerinizi 4.5G şebekesi üzerinden çok daha yüksek bir ses ve görüntü kalitesiyle gerçekleştirilmenizi sağlayacak bir teknolojidir. Bu teknoloji ile ses kalitesi artık HD+ düzeyine ulaşırken yapılan aramaların başlangıç süresi kısalacak.

Kimler HD+ Görüşme Servisinden yaralanabilir?

HD+ Görüşme servisinden sadece bireysel faturalı mobil hat sahibi, SIM kartı 4.5G uyumlu ve cihazı VoLTE teknolojisine uygun olan bireysel müşteriler yararlanabilmektedir.

HD+ Görüşme servisinden yaralanabilmek için ne yapmam gerekiyor?
  • HD+ Görüşme Servisinden yararlanabilmek için öncelikle cihazınızın VoLTE’ye uyumlu olması ve 4.5G servisinizin aktif olması gerekmektedir.
  • Cihazınız VoLTE’ye uyumlu ise 4.5G servisinizi 4.5G yazıp 5555’e göndererek SMS ile açabilirsiniz.
  • Cihazınız uyumlu ve 4.5G servisiniz açıksa, VOLTE yazıp 5555’e gönderdikten sonra gelen mesaja KABUL VOLTE yazıp cevap vererek VOLTE servisinizi aktif hale getirebilirsiniz.
HD+ Görüşme Servisini hangi kanallardan aktifleştirebilirim/iptal edebilirim?

Müşteri hizmetleri, SMS veya OİM kanallarından kayıt/iptal işlemleri gerçekleştirilebilir.

HD+ Görüşme Servisini nerelerde kullanabilirim?

Uyumlu cihaz ve sim kartınızla 4.5G şebekesine bağlı olduğunuz anlarda HD+ Görüşme teknolojisinden faydalanabilirsiniz. HD+ Görüşme yapabilmek için ses veya görüntülü konuşma yaptığınız kişinin de Türk Telekom abonesi olması ve cihazının uyumlu ve HD+ Görüşme özelliğinin aktif olması gerekmektedir.

HD+ Görüşme’den hangi cihazlar yararlanabilir?

HD+ Görüşme’den şu anda yararlanabilen cihazlar Türk Telekom Stylus 3, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 Edge, Samsung Galaxy S7, Samsung Galaxy S7 Edge, Samsung Galaxy A3(2017), Samsung Galaxy A5(2017), Samsung Galaxy A7(2017), Samsung Galaxy Note 5, Samsung Galaxy Note 8, Samsung Galaxy S8, Samsung Galaxy S8 Plus, Samsung Galaxy J5 Pro, Samsung Galaxy J7 Pro, Samsung Galaxy A8 (2018), Samsung Galaxy A8 Plus (2018), Samsung Galaxy Grand Prime Pro., Samsung Galaxy S9, Samsung Galaxy S9 Plus, LG G4, LG V10, LG G5, LG G5 SE, LG V20, LG G6, LG Q6, LG V30, Apple Iphone 6, Apple Iphone 6 Plus, Apple Iphone SE, Apple Iphone 6S, Apple Iphone 6S Plus, Apple Iphone 7, Apple Iphone 7 Plus, Apple Iphone 8, Apple Iphone 8 Plus, Apple Iphone X, General Mobile GM 5 Plus, General Mobile GM 6, General Mobile GM 8, General Mobile GM 8 Go, SONY Xperia XZ Premium, SONY Xperia XZ1, SONY Xperia XA1 Plus, SONY Xperia XA1 ve SONY Xperia XA1 Ultra'dır.

HD+ Görüşme nasıl başlatılır?

Telefonununuz 4.5G şebekesine bağlı, HD+ görüşme aktif odluğunda yapılan aramalar HD+ görüşme üzerinden yapılacaktır.

4.5G’ye bağlı olmadığım yerlerde HD+ Görüşme Servisini kullanabilecek miyim?

4.5G servisine bağlı olmadığında görüşmelerinizi 3G veya 2G şebekesi üzerinden gerçekleştirebilir, HD+ Görüşme kullanamazsınız.

HD+ Görüşme ücretsiz bir servis midir?

Evet, ücretsizdir.

HD+ Görüşme Servisi için aylık sabit bir ücret ödeyecek miyim?

Hayır, ücretsiz bir servistir.

Diğer operatörlerdeki kişiler ile HD+ Görüşme yapabilecek miyim?

HD+ görüşme yapabilmek için görüşmeyi gerçekleştirecek iki kişinin de aynı operatörden hizmet alması gerekmektedir.

Aynı operatördeki müşteriler ile HD+ görüşme yapabilecek miyim?

Aynı operatörde yer aldığınız kişi de bu teknolojiyi kullanıyor ise, görüşmelerinizi HD+ olarak gerçekleştirebilirsiniz.

HD+ Görüşme Servisinin aktif olduğunu telefondan nasıl anlayabilirim?

Telefonunuzun üst kısmında HD+ veya VoLTE yazması durumunda HD+ Görüşme servisiniz aktif ve kullanılabilir durumdadır.

HD+ Görüşme Servisini nasıl iptal edebilirim?

IPTAL VoLTE yazıp 5555’e gönderebilirsiniz.

İnternet ayarlarımı iptal edersem HD+ Görüşme Servisini iptal olur mu?

Evet, internet ayarları iptal edildiğinde HD+ Görüşme Servisi de iptal olur.

HD+ Görüşme Servisi ile birlikte yararlanılamayan servisler hangileridir?

Ringa, Simdi Uygun, Pay for Me servisleri kullanılamamaktadır. Bu servisler iptal edilerek kayıt talebi tekrar iletilebilir.

Hangi tarifeler HD+ Görüşme Servisinden yaralanabilir?

Kontrolü Seç tarifeleri hariç bireysel faturalı mobil tarifelerdeki müşteriler HD+ Görüşme Servisinden yararlanabilecektir.

Kurumsal hatlar HD+ Görüşme servisinden yaralanabilir mi?

Şu an için kurumsal hatlar bu servisten faydalanamamaktadır.

Data hatları HD+ Görüşme servisinden yararlanabilir mi?

Hayır, data hatları HD+ Görüşme servisinden faydalanamaz.

Müşteri hizmetleri aracılığıyla HD+ Görüşme Servis aktivasyonu yapılabilir mi?

Evet, müşteri hizmetleri aracılığıyla servis aktivasyonu yapılabilir.

Online İşlemler aracılığıyla HD+ Görüşme Servis aktivasyonu yapılabilir mi?

Evet, online işlemler aracılığıyla telefon ayarları ekranından servis aktivasyonu yapılabilir.

HD+ Görüşme Servisi üzerinden yapılan görüşmeler nasıl ücretlendirilecek?

Ses paketleri üzerinden ücretlendirilecektir. Mevcut ses kotalarından düşecektir. Ekstra bir ücret alınmayacaktır.

HD+ Görüşme Servisine özel paketler var mı? Mevcut paketimle kullanabilir miyim?

HD+ Görüşme Servisini mevcut ses paketiniz ile birlikte kullanabilirsiniz.

HD+ Görüşme Servis kullanırken dakikalarım daha mı çabuk bitecek?

Hayır, daha hızlı bir tüketim olmayacaktır.

HD+ Görüşme Servisi kullanırken internet paketimden / tarifemdeki internet hakkımdan düşecek mi?

İnternet hakkınızdan bir kullanım yapılmayacaktır.

HD+ Görüşme Servisi internet hızımı etkileyecek mi?

Hayır, internet hızınız etkilenmeyecektir.